Mobilitás szolgáltató üzletági alrendszereinek egységesítése és közös platformon működő vállalatirányítási rendszer fejlesztése a hatékony és automatizált munkavégzés elősegítése érdekében
Projektazonosító: 2020-1.1.1-KKV-START-2021-00371
A projekt során egy olyan központi ERP vállalatirányítási rendszer kialakítása a célunk, mely a jelenlegi, szigetszinten működő struktúra kiváltásán és egységesítésén túl, innovatív, újszerű megoldásokat is tartalmaz.
A jelenlegi piaci környezetben nem elérhető olyan szoftver, mely egy autókölcsönző, egy autószerviz és egy flottakezelő üzletágakkal működő cég IT támogatását megvalósítaná, figyelembe véve, hogy mindhárom üzletág kiemelkedő rugalmassággal történik, így külön figyelmet kell fordítani a folyamatszervezésre is.
A tervezett ERP szoftver az újszerű megközelítés mellett egyéb új rendszereket is tartalmaz. Az éjjel-nappal elérhető, bárhol, bárki által megrendelhető autókölcsönző szolgáltatás legnagyobb ügyfelei a szállodák, így a rendszer részeként, a szállodákkal együttműködve egy olyan portál is kialakításra kerül, ahol online felületen a szabad autókat látva a szálloda önállóan, telefonos vagy e-mail egyeztetés nélkül tud olyan autót rendelni, melyet akár 1 órán ki is szállíthatunk a szálloda részére. A kialakítás során cél a modul rendszer felépítése annak érdekében a kialakított know how átvihető legyen országos, vagy akár európai szinten is. Az elkészült eredmény autókölcsönző oldalról a Magyar Autókölcsönzők Szövetsége, autószerviz oldalról a Magyarországi Bosch Szervizek Érdekvédelmi Egyesülete felé kerül bemutatásra.
A projekt végére összeállított ERP rendszer három piaci szegmensben is egyedi, innovatív jellegű: Autókölcsönző; Autószervíz; Flottakezelés.
Az Avalonhoz hasonló, több üzletággal, komplex működéssel rendelkező cégek legnagyobb kihívása jelenleg, hogy míg a szoftverek, támogató rendszerek egyre inkább specifikusak, egy célra fókuszáló megoldást nyújtanak, addig a munkaerő, aminek a segítségével a rendszerek közötti információ átadás megvalósítható, egyre drágábbá vált az elmúlt években.
Az új rendszer kulcsszava a hatékonyságnövelés, melyben az együtt dolgozó üzletágak folyamatait optimalizálva jelentős munkaerőt lehet megtakarítani, vagy az automatizálható munka helyett a felszabaduló munkaerőt közvetlenül az értékesítés, ügyfélszerzés irányába lehet fordítani.
Fenti változások nagyban javítják az Avalon versenyképességét amellett, hogy a szolgáltatás terén is egy, a jelenleginél még nagyobb fokú rugalmasságot tesznek lehetővé a szolgáltatások, és főleg azok együttes igénybevétele során.